WoD: Keine Level mehr für Gilden ³

WoD: Keine Level mehr für Gilden

{gspeech}Bereits seit der Erweiterung Cataclysm können die Gilden in World of Warcraft ihre eigene Stufe von Level 1 auf 25 erhöhen und dadurch dann eine Reihe von Belohnungen und passiven Effekten für die Mitglieder ihrer Vereinigung freischalten. Wie nun allerdings Lead Encounter Designer Ion “Watcher” Hazzikostas in den offiziellen Battle.Net Foren verkündete, sind die Entwickler derzeit mit diesem System nicht sonderlich zufrieden, weshalb sich mit der kommenden Erweiterung “Warlords of Draenor” einiges daran ändern wird.

Die wichtigste Anpassung soll darauf hinauslaufen, dass es mit dem nächsten Addon keine Level mehr für Gilden geben wird und Spieler somit auch keine Erfahrungspunkte mehr für ihre Gruppierung sammeln müssen. Was die durch eine Gilde gewährten Boni für die Mitglieder betrifft, so werden die Entwickler eine Reihe dieser Effekte komplett entfernen und nur wirklich nützliche Zauber wie Massenwiederbelebung oder die sofortige Zustellung der Post beibehalten.

Dabei sollen die Effekten von vielen der entfernen Boni allerdings nicht ganz verloren gehen, sondern direkt in die Spielwelt implementiert werden. Beispielsweise ist die Geschwindigkeit der neutralen Reittiere der Flugpunkte standardmäßig um 25% erhöht und die Kosten der Gegenstände für Ehre werden einfach so angesetzt werden, als wäre der ehemalige Bonus aus einer Gilde immer noch aktiv.

Zu den komplett entfernten Effekten gehört unter anderem der Boni “Zahlungsfluss“, da dieses System den Entwicklern zufolge ein eher negatives Verhalten bei den Gildenmeistern und Spielern fördert. Um den Wegfall dieser Einnahmequelle in der nächsten Erweiterung auszugleichen, planen die Entwickler aktuell bereits einige neue Möglichkeiten für das Farmen von Gold. Beispielsweise sollen die Raids wieder mehr BoE Epics droppen, die von der Gilde dann an andere Spieler verkauft werden können. Wie weit dies Einfluss auf die Gildensparkasse hat müssen wir noch klären!{/gspeech}

What you’re seeing in the current build is a change that’s mid-implementation. Since the introduction of the guild system in Cataclysm, the nature of guild leveling and guild perks has shifted from being a reward for dedication and collective effort, to effectively being a penalty and barrier to entry for new guilds. We’ve made it easier to level guilds over the years, allowing low-level quests to count fully towards guild experience, and removing weekly caps on progress. That helps ease the barriers, but it’s more of a band-aid than a true solution to the underlying problem.

Our current plan for Warlords is to effectively remove guild leveling (you could also think of it as “all guilds are automatically level 25″). We originally came up with two dozen perks in order to offer something at every guild level, but without the continued need for that granularity, we can streamline the system a bit. Many perks can just be rolled into default behaviors, since a majority of players already had them and the world was designed and tuned around their existence: Flight path taxis can just inherently move 25% faster instead of requiring “Ride Like the Wind”; Honor rewards and item costs can be balanced as if you had “Honorable Mention”; and so forth. For most players, who are in max-level guilds, nothing should perceptibly change.

We still want to incentivize guild membership, aside from the social benefits, so we’re keeping conveniences like faster mount speed, instant guild mail, Mass Resurrection, etc., as exclusive benefits to all guilded players. The guild achievement system, and unlocked items and other benefits through completion of guild achievements, will remain as-is. We’d like to emphasize that system a bit more as a yardstick for collective accomplishment, rather than guild level which primarily just reflects individual effort.

The Cash Flow perk is obviously popular, though in most guilds it actually contributes less gold to the guild bank than something like Guild Challenges, since it only applies to looted coins. However, it also fuels some degenerate player behavior: if you’ve made an alt lately, you’ve probably noticed that you can’t go more than a minute or two without receiving a guild invite – typically from “leaders” who are looking to recruit armies of often-unwitting players to both level guilds for later sale, and to increase the amount of Cash Flow gold that is siphoned into coffers to which only they have access. It can be a meaningful amount of gold for one player’s pockets, but for something like a raiding guild, Cash Flow gold barely makes a dent in something like total repair costs. We’re removing the Cash Flow perk in Warlords.

We do recognize that it’s essential for guilds to have ways of financing their costs, and we will offer alternative, and more lucrative, options for doing so in Warlords (for example, bringing back some Bind on Equip epic drops in raids).